[CANUFNET] Green Streets Canada/Ma rue, mes arbres

Michael Rosen mrosen at treecanada.ca
Fri Feb 1 09:22:47 EST 2008

 Green
Streets Canada <http://www.tcf-fca.ca/images/programs/greenstreets/logo.gif>

Media Release

REMINDER TO MUNICIPALITIES & FIRST NATIONS:  8 FEBRUARY is the funding application deadline for TREE CANADA’s  <http://www.treecanada.ca/programs/greenstreets/index.htm> Green Streets Canada

Ottawa,Ontario  −  Tree Canada President Michael Rosen reminds municipalities and First Nations that the application deadline for its Green Streets Canada program is fast approaching. Through a competitive bidding process, Green Streets Canada contributes a minimum of 50/50 funding to urban forest planning and management projects. Since its inception in 1994, over $2M has been committed to projects in 355 communities.

"Trees in urban areas are increasingly threatened by pollution, de-icing salts, the effects of underground service maintenance and by urbanization. All these pressures are taking their toll which makes Green Streets Canada more relevant than ever”, he said”.

Municipalities and First Nations are reminded that they have until Friday, February 8, 2008 to apply. Applications and information are available on Tree Canada’s website: http://www.treecanada.ca/programs/greenstreets/index.htm

Applicants across Canada are invited to put forward proposals that will showcase innovative approaches and tools in both urban forest planning and management. Projects can include, but are not limited to, demonstrations of single tree and forest stand innovation; workshops on policy and best management practices; educational activities and outreach dealing with innovative practices (arboricultural practices included); and innovative urban design which highlights “green infrastructure.”

Sponsors: Trans Canada , BC Hydro and Trees Ontario are the principal funding sponsors of Green Streets Canada.

Tree Canada: Tree Canada is a non-profit charitable organization established to encourage Canadians to plant and care for trees in urban and rural environments. A winner of the Canadian Environmental Award (2007), Tree Canada engages Canadian companies, government agencies and individuals to support the planting of trees, the greening of schoolyards, and other efforts to sensitize Canadians to the benefits of planting and maintaining trees. More information about Tree Canada is available at  www.treecanada.ca <file:///C:\Documents%20and%20Settings\mrosen\Local%20Settings\Temporary%20Internet%20Files\OLK168\www.treecanada.ca>

Contacts:   (613) 567-5545; Tree Canada; tcf at treecanada.ca

  _____

 Ma rue,
mes arbres <http://www.tcf-fca.ca/images/programs/greenstreets/logo_f.gif>

Communiqué de presse

Pour diffusion immédiate

Le 1er février 2008

RAPPEL AUX MUNICIPALITÉS ET PREMIÈRES NATIONS : 8 FÉVRIER est la date limite de demande de financement dans le cadre du programme MA RUE, MES ARBRES d’ARBRES CANADA

Ottawa (Ontario)  −  Le président d’Arbres Canada, Michael Rosen, lance un rappel que la date limite pour poser une demande dans le cadre de son programme Ma rue, mes arbres, approche rapidement. Grâce à un processus d’appel d’offres concurrentiel, Ma rue, mes arbres contribue un financement minimal à parts égales (50-50) pour des projets de planification et de gestion en foresterie urbaine. Depuis sa mise en œuvre en 1994, plus de 2 millions de dollars ont été attribués à des projets dans 355 collectivités

«Les arbres dans nos collectivités sont menacés de plus en plus par la pollution, par le sel de déglaçage, par l’entretien des services souterrains et par l’urbanisation. Toutes les pressions exercées sur l’environnement ont des conséquences, ce qui rend le programme Ma rue, mes arbres encore plus pertinent. C’est pourquoi nous continuons d’encourager les pratiques et politiques novatrices en matière de gestion forestière urbaine », a déclaré M. Rosen.

Les municipalités et les communautés des Premières nations ont jusqu’à vendredi le 8 février 2008 pour présenter une demande. Les formulaires de demande et des renseignements sont disponibles au site Web d’Arbres Canada à: http://www.treecanada.ca/programs/greenstreets/index_f.htm

Les requérants à l’échelle du Canada sont invités à soumettre une proposition qui démontrera l’utilisation de démarches et outils novateurs en matière de planification et de gestion forestière urbaine. Les projets peuvent comprendre, entre autres, des démonstrations d’innovation pour un seul arbre ou peuplement d’arbres, des ateliers sur les politiques et les meilleures pratiques de gestion, des activités éducatives et des programmes de diffusion visant des pratiques novatrices (y compris des pratiques arboricoles) et une conception urbaine novatrice qui met en vedette l’infrastructure verte.

Commenditaires : TransCanada, BC Hydro et Trees Ontario sont les principaux commanditaires du programme Ma rue, mes arbres.

Arbres Canada : Arbres Canada est un organisme de bienfaisance établi pour encourager les Canadiens à planter et à prendre soin des arbres dans les milieux urbains et ruraux. Un récipiendaire du Prix canadien de l’environnement (2007), Arbres Canada demande aux entreprises, organismes gouvernementaux et résidents du Canada d’appuyer la plantation d’arbres, le verdissement des terrains d’école et d’autres efforts visant à sensibiliser les Canadiens aux bienfaits fournis par la plantation et l’entretien des arbres. Pour obtenir plus de renseignements sur Arbres Canada, visitez www.arbrescanada.ca <http://www.arbrescanada.ca/> .

Contacts:   (613) 567-5545; Arbres Canada;  <mailto:tcf at treecanada.ca> tcf at treecanada.ca